زیست شناسی نوجه ده

زیست شناسی

زیست شناسی نوجه ده

زیست شناسی

کشف قدیمی ترین مورچه های زنده کره زمین

 

کشف قدیمی ترین مورچه های کره زمین که هنوز زنده اند:

زیست شناسان آلمانی موفق به کشف گونه جدیدی از مورچه ها شدند که معتقدند قدیمی ترین مور چه های سیاره زمین هستندکه عمر آنها به حدود 120 ملیون سال قبل باز می کردد. به نقل از رویترز از برلین محققان موزه تاریخ طبیعی کارلسروهه این حشرات 3 میلی متری را در سال 2007 و جنگل های بارانی آمازون کشف کرده اند وامیدوارند این کشف روزنه ای رابسوی تکامل مورچه ها باز کند. مانفردورهاگ از زیست شناسان این موزه گفت:  

این جالب ترین کشف من درطول 26 سال کاری است. وی همچنین گفت: دانشمندان ابتدا در سال 2003 موفق به شناسائی گونه مشابهی از این مورچه هاشده بودند که به علت یک حادثه آزمایشگاهی این حشرات خشک شده وامکان تحقیقات ازبین رفت. وی نام این مورچه ها را Martialis heureka   خواند و گفت:( این مورچه ها که شبیه زنبور های مینیاتوری هستند شباهتی به سایر انواع مورچه ها نداشته وعمر آن ها به حدود 120 ملیون سال قبل باز می گردد که به این ترتیب قدیمی ترین موجود زنده کره زمین محسوب می شوند.)

  دانشمندان با استفاده از DNA های گرفته شده از پای جلوئی این مورچه ها عمر تقریبی آنها را اعلام کرده اند. آخرین مورد کشف گونه جدیدی از مورچه ها به سال 1923 باز می گردد.  

 

 

به نقل از خبر گزاری ایسنا

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد